Reszponzív weboldal a “megváltó”?

Manapság nem lehet weboldalakról úgy beszélni, hogy a reszponzív (responsive) kifejezés ne bukkanna fel.

Nézzük meg, mit is takar ez a divatos buzzword:
"Responsive – azaz a felhasználó eszközéhez alkalmazkodó rugalmas webdesign"

A reszponzív webdesign egy weboldal tervezési és kialakítási technika. A lényege, hogy a weboldal a kijelző (eszköz) méretének megfelelően képes megváltoztatni az saját szerkezetét, a képek és szövegek méretét és az elrendezését.



Tehát mindarra képes, amire szükségünk van, hogy weboldalunk élvezhető legyen mobil eszközökön.

A reszponzív weboldalak előnyei:

  • csak 1 weboldalt kell építeni és az élvezhető lesz laptopon, tábla gépen és okostelefonon is,
  • ehhez így természetesen csak 1 tartalomkezelő rendszer kapcsolódik vagyis,
  • csak 1 helyen kell frissíteni a weboldalt,
  • és módosításkor is csak egyszer kell belenyúlni a weboldal kódjába.

Akkor lássunk mik lehetnek a hátrányai:

  • kidobhatjuk a jelenlegi weboldalunkat, de minimum át kell alakítani azt
  • kompromisszumokat kell kötnünk a normál weboldal működésével, navigációjával, design elemeivel kapcsolatban: nincs flash, nem lehetnek több szintes bonyolult menük, nem használhatunk processzorigényes JavaSript animációkat, effekteket
  • nem tudunk olyan, mobilra optimalizált felhasználói élményt adni, mintha különálló oldalt terveztünk volna
  • a tervezési és fejlesztési idő jelentősen megnövekszik

Ennek ellenére, ha weboldal átalakítás előtt állunk és igényeink reálisak, képesek vagyunk némi kompromisszumra, akkor mindenféleképp ajánlott a reszponzív technikák használata.